Garantie / Klachten
Bij GereedschapXXL.nl staan we voor de kwaliteit en duurzaamheid van onze producten. Om ervoor te zorgen dat u met een gerust hart uw aankopen doet, bieden wij verschillende garanties afhankelijk van het product en de fabrikant. Hieronder vindt u meer informatie over onze garantievoorwaarden en wat u kunt verwachten.
1. Standaard Garantie
Op al onze producten geldt een standaard garantie van minimaal 1 jaar, tenzij anders aangegeven op de productpagina. Deze garantie dekt fabricagefouten en defecten die optreden bij normaal gebruik van het product. Mocht een product binnen deze periode gebreken vertonen, dan repareren of vervangen we het zonder extra kosten.
2. Wat valt er onder de garantie?
Onze garantie dekt:
- Fabricagefouten
- Defecten bij normaal, bedoeld gebruik
- Onvolkomenheden die aanwezig zijn bij levering van het product
3. Wat valt er niet onder de garantie?
Onze garantie is niet van toepassing op:
- Schade door onjuist gebruik, verwaarlozing of verkeerde installatie
- Normale slijtage van onderdelen
- Schade veroorzaakt door externe factoren zoals vallen, stoten of water
4. Garantieclaim Indienen
Heeft u een probleem met een product en denkt u dat dit onder de garantie valt? Volg dan de onderstaande stappen:
- Neem contact op met onze klantenservice via klantenservice@gereedschapxxl.nl en vermeld uw ordernummer, productdetails en een beschrijving van het probleem.
- Voeg indien mogelijk foto’s of video’s van het defect toe, zodat wij het probleem beter kunnen beoordelen.
- Onze klantenservice zal contact met u opnemen voor verdere instructies. In sommige gevallen kan een product retour gezonden worden voor inspectie of reparatie.
5. Reparatie en Vervanging
Wanneer uw garantieclaim wordt goedgekeurd, zullen we het defecte product kosteloos repareren of vervangen. Als reparatie of vervanging niet mogelijk is, bieden wij een vervangend product of een volledige terugbetaling.
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar klantenservice@klantenservice.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Vragen?
Neem voor vragen over garantie of specifieke producten contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder om ervoor te zorgen dat u tevreden bent met uw aankoop bij GereedschapXXL.nl.